Sairaalasielunhoito

Sairaalasielunhoitaja on ev.lut. kirkon työntekijä, joka työskentelee terveydenhuollon saralla. Hän on tavattavissa potilaita, omaisia ja henkilökuntaa varten. Sairaalapastori tukee potilaiden ja omaisten henkistä ja hengellistä jaksamista heidän omaa vakaumustaan kunnioittaen. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Sairaalapastori työskentelee sairaalassa ja avoterveydenhuollossa Forssan seudulla.

Ota rohkeasti yhteyttä esimerkiksi silloin, kun

• haluat keskustella ja kaipaat kuuntelijaa
  • olet peloissasi tai ahdistunut
  • toivot hengellistä tukea, rukousta tai ehtoollishetkeä
  • kuolema tai suru on ajatuksissasi
  • haluat viettää rukoushetken kuoleman lähellä tai sen jälkeen

Sairaalapastori toimii myös henkilökunnan tukena työpaikkapappina ja työnohjaajana

sekä

organisoi Forssan seudulla saattohoidon tukihenkilötoimintaa.

Vierelläsi kulkijana - Saattohoidon tukihenkilö

Sairaalapastori Anne Mäkelä
Yhteydenotot puhelimitse tai henkilökunnan välityksellä
puh. 050 3373158 tai anne.makela@evl.fi

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Perheasiain neuvottelukeskus

tarjoaa ammatillista keskusteluapua parisuhteen vaikeuksissa ja erotilanteissa.

Palvelemme
Forssan, Tammelan, Jokioisten, Ypäjän, Humppilan ja Urjalan asukkaita elämänkatsomuksesta ja perhemuodosta riippumatta. Keskustelemaan voi tulla yksin, kumppanin tai koko perheen kanssa.

Käynnit ovat asiakkaille maksuttomia. Työtämme ohjaavat luottamuksellisuuden ja asiakkaan kunnioittamisen periaatteet.

Vastaanoton numero 050 331 8373, varmimmin ti - to klo 11 - 12. Muina aikoina voit  jättää viestin vastaajaan. Voit myös jättää soittopyynnön ja puhelinnumerosi Anja Nwosen tai Tuukka Hämäläisen sähköpostiin. Osoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi.

Perheneuvojat

- perheasiain neuvottelukeskuksen johtaja Anja Nwose
(p. 050 303 0584)

- perheneuvoja Tuukka Hämäläinen
(p. 050 502 0228)

Käyntiosoite
         Kartanonkatu 16 (kartta)Linkki avautuu uudessa välilehdessä
         30100 Forssa

Neuvottelukeskus sijaitsee seurakuntatalon kakkoskerroksessa päiväkerhotilojen vieressä.

Voit pyytää myös etätapaamista.

Uusien isien kokoontumisajot

Vuoden 2023 alusta alkavat toiminnalliset leiripäivät uusille isille. Kokoontumisajoissa saat käytännön vinkkejä vauvan kanssa elämiseen sekä vertaistukea toisilta isiltä. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä Tuukka Hämäläiseen. Toimintapäiviin kaivataan myös kokeneita isiä kertaluonteisiksi vapaaehtoisiksi.

Kirkko tukee vaikeissa tilanteissa

Elämän huolien ja murheiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin. Seurakunnan työntekijä auttaa sinua vaikeuksien keskellä, niin käytännön asioissa kuin henkisessä selviämisessäkin.

Voit keskustella seurakunnan työntekijän kanssa luottamuksellisesti kaikista elämän asioista. Seurakunnan työntekijät ovat vaitiolovelvollisia.  Ota yhteyttä omaan seurakuntaasi.

Uskosi laatua ei kysellä, eikä sitä, oletko kirkon jäsen.

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua myös puhelimessa ja verkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Nämä valtakunnalliset palvelut ovat käytössä kaikkialta Suomesta. Myös Kirkon perheneuvonnan palvelut ovat maksuttomia. Voit hakeutua asiakkaaksi, vaikka et olisi evankelis-luterilaisen kirkon jäsen.

puu