Humppila-Jokioinen-Ypäjä-ohjausryhmä

Tiedote

Humppila-Jokioinen-Ypäjä-ohjausryhmä

7.11.2023

Humppilan, Jokioisten ja Ypäjän seurakunnissa on keskusteltu erilaisissa yhteyksissä seurakuntien liitosmahdollisuudesta. Seurakunnat valitsivat Humppila-Jokioinen-Ypäjä-ohjausryhmään jäsenet yhteisen liitosaloitteen valmistelua varten. Tuomiokapitulin edustajina ohjausryhmässä ovat lääninrovasti Esa Löytömäki ja asiantuntija Mika Piittala.

Ohjausryhmä selvittää, tukisiko mahdollinen seurakuntaliitos toiminnan turvaamista, henkilöstön hyvinvointia sekä talouden riittävyyttä.

Humppila-Jokioinen-Ypäjä -ohjausryhmä on kokoontunut ensimmäisen kerran Humppilassa 7.11.2023. Ensimmäisen kokouksen tarkoituksena oli ohjausryhmän jäseniin sekä seurakuntiin tutustuminen.

Kokouksessa valittiin ohjausryhmän puheenjohtajaksi lääninrovasti Esa Löytömäki ja sihteeriksi Jenni Kaseva. Lisäksi käytiin lähetekeskustelua seurakuntien toiveista mahdollisen seurakuntaliitoksen jälkeen.

Jatkossa ohjausryhmä selvittää seurakuntien näkökulmat ja huomiot seurakuntajaon muuttamisen edellytyksistä. Ensimmäisenä askeleena muodostetaan kolme näkökulmaryhmää, jotka luottamushenkilöiden ohjauksessa laativat SWOT-analyysin seuraavaan ohjausryhmän kokoukseen. Ohjausryhmä myös kuulee seurakuntalaisia, työntekijöitä ja luottamushenkilöitä. Seurakuntalaisten kuulemistilaisuudet järjestetään alkuvuodesta.

Ohjausryhmä tulee kokoontumaan neljästä kuuteen kertaa. Käytyjen neuvottelujen perusteella ohjausryhmä muodostaa kantansa kirkkoneuvostojen ja kirkkovaltuustojen käsittelyä varten.

Seuraava kokous on Ypäjällä 11.12.2023 klo 16.00.

Ilkka Wiio
Kirkkoherra